Trwa ładowanie proszę czekać ...

Unikaj dymienia obok przegrzanego silnika

21 maja 2021

Silniki nigdy nie przegrzewają się w przyjemny, 70-stopniowy dzień.

Nie, to zjawisko jest zasadniczo zarezerwowane dla wrzących letnich popołudni.

Zwracanie uwagi na najważniejsze układy pojazdu - zwłaszcza na chłodnicę - pomaga uniknąć awarii w najgorętszych dniach roku.

engine

"Większość pojazdów przegrzewa się z powodu złej konserwacji" - powiedział Jared Avent, kierownik szkoleń w Universal Technical Institute w Sacramento.

Wentylatory i płyn chłodzący regulują wewnętrzną temperaturę silnika. Dlatego są to tak ważne elementy" - powiedział. Przegrzanie zazwyczaj wynika z niewystarczającej ilości płynu chłodzącego, jednak zepsuty wentylator może również szybko unieruchomić silnik.

Płyn chłodzący w chłodnicy musi być rutynowo uzupełniany lub wymieniany, aby silnik działał sprawnie.

"Płyn chłodzący, podobnie jak olej, ma swój limit zużycia. Z czasem woda zawarta w płynie chłodniczym odparowuje, powodując zaburzenie równowagi mieszanki" - mówi Avent.

Płukanie płynu chłodzącego usuwa z układu stary płyn i zanieczyszczenia, a następnie uzupełnia go świeżym płynem.

Poniżej Avent proponuje usługi i środki ostrożności, które warto rozważyć o tej porze roku.

  • Zwłaszcza przed dłuższą podróżą należy zlecić kontrolę pojazdu certyfikowanemu mechanikowi. Przegrzewający się silnik jest zazwyczaj wynikiem złej konserwacji lub awarii układu.
  • Utrzymuj odpowiedni poziom płynów. Płyn chłodzący silnik jest jak olej - należy go okresowo uzupełniać i wymieniać.
  • NIE dolewaj wody z kranu do chłodnicy. Woda z kranu może wprowadzić ciała obce, które powodują korozję przewodów i gorące punkty w silniku.
  • Poznaj przyczyny. Silnik może się przegrzewać z powodu zanieczyszczonego płynu chłodniczego, pęcherzyków powietrza w układzie chłodzenia, awarii wentylatora, uszkodzonej pompy wodnej, wycieków płynu chłodniczego, problemów z korkiem chłodnicy lub nieszczelności uszczelki głowicy.
  • Należy zwracać uwagę na wskaźnik temperatury. Od czasu do czasu wystarczy rzut oka, aby dowiedzieć się, w jakim stanie jest silnik.