
Twój pojazd nie może nigdzie jechać z zerwanym paskiem serpentynitowym, a skręty nie są takie proste z pękniętym wężem wspomagania kierownicy.
Liczne paski i węże znajdujące się we współczesnych samochodach zapewniają niezbędne czynności, które kierowcy często uznają za oczywiste.
"Pasy i węże mogą być dla większości kierowców prozaicznymi elementami z tyłu głowy" - powiedział Tony Molla z Automotive Service Association. "Ale ich konserwacja i wymiana jest tak samo ważna, jak wymiana oleju".
Nowoczesne samochody zazwyczaj nie wymagają takiego samego poziomu konserwacji pasków, jak w starszych modelach, powiedział Molla, ale to nie znaczy, że ich stan powinien być ignorowany.
"Pojazdy z lat dziewięćdziesiątych i wcześniejsze mają pasy klinowe", powiedział Molla. "Czasami potrzebują sprawdzenia napięcia, ale nowoczesne pojazdy używają pasków serpentynowych i wymagają znacznie mniej pracy".
"Napinacze" pasów serpentynowych - koła pasowe na uchwytach sprężynowych - mogą wymagać regulacji. Producenci zazwyczaj zalecają sprawdzanie pasków pod kątem pęknięć co 60 000 lub 70 000 mil. Zaplanowane przez dealera przeglądy obejmują zwykle kontrolę wzrokową i wymianę paska w razie potrzeby.
"Jeśli pasek wydaje piszczący dźwięk, prawdopodobnym podejrzanym jest problem z naciągiem" - powiedział Molla - "Kierowcy powinni sprawdzić, czy w ich pojazdach nie ma luźnych lub zbyt mocno naciągniętych pasków. Producenci mają konkretne wymagania dotyczące ustawień napięcia."
Co z produktami w sprayu, które są przeznaczone do eliminacji piszczących pasków?
"Te rodzaje produktów w zasadzie smarować pasek," Molla powiedział. "Może to pomóc w hałasie, ale może sprawić, że pasek będzie się ślizgał, co może spowodować szybsze zużycie paska.
"Węże również doświadczają degradacji w czasie w wyniku naturalnej elektrolizy, która ma miejsce w systemach chłodzenia pojazdów".
Większość węży wymaga wymiany przy przebiegu 100 000 mil, choć różni się to w zależności od producenta.
"Sprawdź instrukcję obsługi swojego właściciela," powiedział Molla. "Nie ma nic, co można zrobić, aby przedłużyć żywotność węża. W końcu pogarszają się i muszą być wymienione.
Molla miał następujące porady dla utrzymania pasów i węży w dobrym stanie roboczym:
- Poproś swojego doradcę serwisowego o sprawdzenie napięcia paska i sprawdzenie, czy nie ma pęknięć. Zerwany pasek może spowodować przegrzanie silnika i pozostawić Cię na bezdrożach.
- Pisk pasów często jest spowodowany zużytymi pasami lub pasami, które wymagają naprężenia.
- Produkty przeznaczone do eliminacji pisku paska mogą pomóc w zmniejszeniu hałasu, ale mogą maskować inny problem z paskiem, który wymaga uwagi.
- Należy szukać wycieków, które mogą być oznaką pękniętego, zużytego lub przebitego węża. Nieszczelny wąż może powodować różne problemy, takie jak przegrzewanie się silnika lub uniemożliwienie pracy sprężarki klimatyzacji i chłodzenia kabiny pasażerskiej.
Dowiedz się więcej na http://plrha.pl/